Pozycjonowanie SEO z ang. Search Engine Optimization to szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej oraz podniesienie pozycji, na której wyświetlają się strony w wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarek. SEO można podzielić na dwa podstawowe działy tj. on-page SEO i off-page SEO.
Optymalizacja strony – on page SEO
Algorytm google korzysta z ponad 200 czynników rankingowych. Mamy na nie bezpośredni wpływ, gdyż jesteśmy w stanie zoptymalizować stronę spełniając wytyczne wprost narzucone przez Google. Optymalizacja on-page dotyka m.in. tematów takich jak właściwa struktura strony, linkowanie wewnętrzne, szybkość działania strony, dostępność strony dla robotów google czy odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych.
Pozycjonowanie off-page
Są to działania poza stroną internetową i są one koniecznym uzupełnieniem działań on-page. Działania off-page mają na celu szeroko rozumiane budowanie profilu linków. Działania, jakie się wykonuje w tym celu to przede wszystkim zdobywanie wysokiej jakości, odpowiednich linków ze stron zewnętrznych pozycjonowanej domeny, ale także bieżącą analizę i usuwanie tzw. toksycznych linków.
Tylko i wyłącznie prawidłowa optymalizacja strony (on-page SEO) oraz przemyślana strategia działań off-page daje gwarancje sukcesu przy pozycjonowaniu strony.