Pozycjonowanie lokalne to działania, których efektem jest pojawianie się konkretnej strony na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google dla zapytań lokalnych. Podobnie jak przy pozycjonowaniu globalnym, lokalne SEO opiera się na działaniach on-site (optymalizacja strony) jak i off-site (profil linków). Istotnym elementem jest też prawidłowe wdrożenie darmowych narzędzi dostarczonych przez google – Mapy i Google Moja Firma.
Mapy Google i Google Moja Firma
Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówki to jedno z kluczowych działań przy pozycjonowaniu lokalnym.
- efektem ponad 90% zapytań lokalnych jest wyświetlanie się mapy z lokalnymi firmami
- ponad 85% użytkowników szuka lokalnych firm w mapach google
Czy pozycjonowanie lokalne opiera się wyłącznie na frazach typu ‚nazwa usługi bochnia’ ?
Absolutnie nie! Google stosuje różne techniki do określenia lokalizacji użytkownika, który w danym momencie korzysta z wyszukiwarki. Jest to jego historia wyszukiwań, adres IP czy historia lokalizacji, w których się znajdywał (tak, Google wie o nas wszystko) Dlatego pozycjonowanie lokalne dotyczy także ogólnych fraz wyszukiwania jak np. „fryzjer damski”. Oczywiste jest, że Google wskaże w wynikach wyszukiwania stronę fryzjera bocheńskiego, nie warszawskiego 🙂